woensdag 2 november 2016

Gebeurtenis, gedachten, gevoel, gedaan

Vier dingen die ik maar eens moest proberen bij te houden de komende tijd.
Gebeurtenis, gedachten, gevoel, gedaan.

Vandaag heb ik hier tweemaal heel bewust bij stil gestaan.
Het waren eigenlijk momenten 'van niks', maar je moet ergens beginnen. Toch?

Gebeurtenis:  Ik sta te duwen tegen een deur als ik een winkel uit wil (loop er dus ook tegenaan), terwijl ik moet trekken.
Gedachten:  "Ik kon weten dat ik moest trekken, want net heb ik heel bewust bedacht dat ik moest duwen" En "Staat die man er nog? Die hier net aan het werk was? Heeft hij het gezien?"
Gevoel:  Dom. Ik voelde me dom.
Gedaan:  Niets, ik heb de deur geopend en ben naar huis gegaan.

Mooie is wel dat ik even later weer in die winkel moest zijn en me bij het binnengaan heel duidelijk bedacht dat ik straks moest trekken aan de deur.Wat (gelukkig...) goed ging.


Volgende voorvalletje.
Gebeurtenis: Ik kom bij m'n auto terug, nadat ik in bovenstaande winkel was geweest. De auto blijkt niet op slot.
Gedachten: "O ja joh, laat lekker je auto van het slot staan. Gelukkig woon ik in een dorp!"
Gevoel: Dankbaarheid dat ik in een dorp woon. Ik had ook een soort van waarschuwingsgevoel.
(Het is weer een teken dat mijn automatische piloot niet altijd goed werkt. Volgens Roos een duidelijk teken dat mijn hoofd met hele andere dingen bezig is. Dat alles nu ècht te veel is en dat ik rust moet nemen.)
Gedaan: Niets. Alleen bij het even later opnieuw verlaten van mijn auto heb ik wel dubbel gecheckt of hij op slot was.

Twee kleine voorvalletjes die me langzaamaan inzicht zouden moeten gaan geven in mijn kijk op mezelf. En daarmee inzien dat ik misschien wel erg streng ben voor mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten